Kontakt

Ceny mieszkań. Nowe tańsze niż używane? – Wiesław Mowlik i Anna Wójcik dla Rzeczpospolita

Które mieszkania oferowane w najlepszych lokalizacjach są droższe? Od czego to zależy? Czy wielka płyta w śródmieściu bywa droższa od nowoczesnych nowych mieszkań? Które mieszkania - nowe czy używane - w najlepszych lokalizacjach wybierają klienci? Dla Rzeczpospolitej Dyrektorzy Oddziałów PÓŁNOC Nieruchomości Wiesław Mowlik z Poznania oraz Anna Wójcik z Łodzi.

Wiesław Mowlik Północ Nieruchomości

W Poznaniu, jak mówi Wiesław Mowlik z tamtejszego oddziału agencji Północ Nieruchomości, nowe mieszkania generalnie są oferowane po wyższych cenach niż lokale z drugiej ręki. - Najwyższe ceny potrafią jednak osiągać mieszkania w klimatycznych, w pełni zrewitalizowanych kamienicach - wskazuje Mowlik. - Wielka płyta może mieć cenę nowych lokali tylko poza centrum.

Ekspert z agencji Północ Nieruchomości wskazuje, że inwestorzy najczęściej kupują mieszkania na rynku pierwotnym, który jest bardziej przewidywalny. Ale to na rynku wtórnym, jak mówi Mowlik, można osiągnąć większe zwroty z inwestycji. – Rynek wtórny najczęściej przyciąga lepszą ceną i elastycznością przy negocjacjach – mówi ekspert z biura Północ Nieruchomości. – Używane, wykończone w wysokim standardzie mieszkania w starszym budynku często bardzo skutecznie konkurują z lokalami w standardzie deweloperskim.

Anna Wójcik Północ Nieruchomości

Śródmieście Łodzi, jak mówi Anna Wójcik z agencji Północ Nieruchomości, jest zdominowane przez stare budynki. – Czynszówki cechowała ciasna zabudowa podwórza. Studnie, wąskie bramy wjazdowe, elewacje pokryte zwykłymi tynkami, drewniane stropy – opowiada Anna Wójcik. – Dzisiejsze potrzeby mieszkaniowe mieszkańców Łodzi wymusiły na deweloperach i właścicielach kamienic rewitalizację zaniedbanych obiektów – dodaje.

Przypomina, że w Łodzi wielorodzinne budynki powstają na terenach pofabrycznych, w zrewitalizowanych fabrykach. Są też tzw. plomby między kamienicami. – Zarówno deweloperzy, jak i właściciele używanych mieszkań stosują wiele sposobów, by zdominować rynek. Instrumentami „walki" są m.in. konkurencyjna cena, lokalizacja, dostępność miejsc parkingowych. Zaczyna się także liczyć architektura budynku i wystrój wnętrz.

Po więcej szczegółów zapraszamy do zapoznania się całym artykułem, który jest zamieszczony tutaj.

Dołącz do zespołu Północy

Dołącz do nas i otwórz własne biuro nieruchomości Dowiedz się więcej